FANDOM

Tomoe Saotome 「早乙女 巴, Saotome Tomoe」 Dziewczynka jest starszą siostrą Yoichiego Saotome; została zabita w mandze i anime przez Lacusa Welta.

Wygląd

Tomoe wygląda uroczo i młodo ze względu na to, iż w mandze ginie jako dziecko. Ma ciemnobrązowe włosy, których część jest symetrycznie spięta w dwa kucyki, a jej czoło przysłania grzywka. Na twarzy widoczne jest kilka piegów. Oczy dziewczynki są zielone, zupełnie jak Yoichiego. Podczas ukazanych nam scen, w których występuje, ma na sobie różowy sweter nie zakrywający ramion oraz ciemnoniebieską spódniczkę. Możemy sądzić, iż pod sweterek nałożyła jasnoniebieski top, gdyż na ramionach Tomoe widoczne są dwa ramiączka właśnie w tym kolorze. Na stopach nosi białe, długie skarpetki.

Osobowość

Nie jest nam znany dokładny charakter dziewczynki, gdyż postać w mandze była tylko napomniana, tak samo jak w anime. Widać jednak, że jest gotowa bezinteresownie poświęcić się dla bliskich. Ochroniła Yoichiego w zamian za oddanie własnego życia. Pozwoliła się zabić wampirowi, by jej młodszy brat miał szansę na przeżycie.

Historia

Nie wychodź spod łóżka Yoichi

Tomoe zabrania młodszemu bratu wychodzić spod łóżka.

Przed nadejściem Apokalipsy Tomoe wiodła zwyczajne życie, mieszkając w rodzinnym domu z mamą, tatą oraz młodszym bratem, Yoichim Saotome. Pewnego dnia zostali wciągnięci w tajne działania Sekty Hyakuya, która miała na celu stworzenie broni masowego rażenia. Był to ich plan nazwany „Serafinem Dni Ostatnich” i miał przyczynić się do zniszczenia świata, w jakim mogły egzystować wampiry. Guren był poinformowany o wszystkim od dłuższego czasu – już osiem lat wcześniej zdobywał poufne dane dzięki Mahiru Hīragi. Boże Narodzenie zostało napiętnowane tragedią, gdyż właśnie wtedy w świat został wypuszczony wirus. Rodzice Tomoe zginęli, tak jak wiele innych ludzi, zaś ona została zmuszona do schowania się w swoim pokoju razem z bratem, choć nawet to nie uchroniło jej przed śmiercią.

Gdy wampiry zaczęły przechadzać się po mieście i wchodzić do domów zmarłych, ona razem z Yoichim ukrywała się w pokoju na piętrze. Nakazała swojemu bratu schować się pod łóżkiem, lecz nie zdołała znaleźć dla siebie żadnej odpowiedniej kryjówki, przez co padła ofiarą Lacusa Welt. Mężczyzna wszedł do pomieszczenia, zacisnął palce na szyi dziewczynki i zaczął pić z niej krew, nie przejmując się tym, że szkarłatny płyn spływa z ran na podłogę. Gdy dziewczynka była martwa, puścił ją, a do pokoju wszedł René Simm i powiedział, iż zostali wezwani przez dowództwo, więc wyszli.

Yoichi obserwował wszystko ze łzami w oczach, chowając się pod łóżkiem. Nie wychodził spod niego, ponieważ tak kazała mu siostra. Kałuża krwi w tym czasie robiła się coraz większa. Miejsce pochówku Tomoe nie jest znane, nie wiaodmo również, co stało się z ciałem dziewczynki.

Ciekawostki

  • Tomoe (巴) oznacza „toczyć” lub „okrągłe”. Jest to również abstrakcyjny kształt, określany w Japonii jako wir przypominający przecinek bądź jedna z form magatamy. Tomoe może być poniekąd symboliką yin-yang, czyli równowagi. Istnieje również znak płomieni ognia wyglądających jak kijanki - każdy z trzech płomieni reprezentuje kolejno ludzkość, niebo i ziemię, trzy filary filozofii Shinto.
  • Saotome (早乙女) oznacza „młoda dziewczyna”.
  • W Light Novel możemy znaleźć informację o tym, że ona i Yoichi byli jednymi z ofiar eksperymentów sekty Hyakuya.
  • Ma tę samą aktorkę głosową co Horn Skuld.
  • Gdyby żyła, miałaby teraz 18-19 lat.